سئو ویدیو در یوتیوب چگونه ویدیوها را در گوگل رتبه ۱ کنیم؟

سئو و رتبه ویدیوهای یوتیوب در گوگل شرکت تبلیغاتی ماکان طراحی سایت دیجیتال مارکتینگ

علاوه بر این، بهینه‌سازی عنوان و توضیحات ویدیوها می‌تواند بهبود رتبه ویدیو در نتایج جستجوی یوتیوب را به همراه داشته باشد. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و بهینه در عنوان و توضیحات، احتمالاً ویدیو شما در جستجوهای مرتبط نمایش داده خواهد شد و کاربران بیشتری به آن دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین، بهینه‌سازی عنوان و توضیحات می‌تواند باعث جذب ترافیک هدفمند و افزایش تعداد بازدید ویدیوهای شما شود. بنابراین، اهمیت بهینه‌سازی عنوان و توضیحات ویدیوها در سئو یوتیوب بسیار زیاد است و برای رشد و موفقیت در این پلتفرم حتماً باید به آن توجه کرد. برای سئو یوتیوب، ابتدا باید به تحلیل کلمات کلیدی بپردازید و کلماتی را شناسایی کنید که مرتبط با محتوای ویدیوهایتان هستند و دارای تقاضا و جستجو در یوتیوب می‌باشند.

ساده ترین روش این است که درقسمت پایین فیلم های خود آی دی کانال را قرار داده و در انتهای ویدئو ها نیز از مشاهده کنندگان ویدئوهای خود بخواهید که برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدئوهای جدید عضو کانال شما شوند. هر چه تعداد اعضای کانال شما بیشتر باشد تعداد افراد بیشتری را می توانید برای مدت ها دریوتیوب نگه دارید. که بهبود رتبه های فیلم ها یکی از محاسن تعداد اعضای بیشتر می باشد. زوم‌کد مرکز آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌باشد، به مدیران کمک می‌کند کسب و کارشان را سریع تر رشد بدهند. طبیعتاً، ارزش تولید فوق‌العاده هرگز بر محتوای خوب برتری نمی‌یابد، اما همچنان شایان ذکر است که کاربران یوتیوب به ویدیوهای شیک و خوش ساخت پاسخ می‌دهند. طبیعتاً، پس از اتمام آپلود ویدیو، می‌توانید با یکی از گزینه‌های خودکاری که یوتیوب برای شما انتخاب می‌کند، بروید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دقیقا مانند بهینه سازی یک صفحه از بلاگ یک سایت، سئو ویدیوهای یوتیوب نیز با شناخت دقیق عبارات کلیدی و پیدا کردن آنها شروع می‌شود. علیزسوشال (AlizSocial) یک رسانه در حوزه اخبار و آموزش ارتباطات بازاریابی، تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی است که تلاش می‌کند مقاله‌های به‌روز بین‌المللی را با منابع معتبر در دسترس کارشناسان و علاقه‌مندان قرار دهد. علاوه‌بر این علیز سوشال برگزار کننده دوره‌های آموزشی ارتباطات بازاریابی (مارکام) و مدیریت شبکه‌های اجتماعی ویژه کسب و کارها است. در این دوره‌های جامع مارکام و سوشال مدیا، می‌توانید مهارت‌های لازم را کسب کنید. دقیقا به‌همین دلیل است که بیزنس‌ها آخرین ویدیوهای خود را به‌اشتراک می‌گذارند و بارها در توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، پینترست و سایر شبکه‌های اجتماعی، به آن اشاره می‌کنند. CTR (نرخ کلیک) نشان دهنده نرخ کلیک کاربران بر روی ویدیوی شما در بین نتایج جستجوی موجود است.

پس ویدیوهای پیشنهادی را بر اساس پر بازدیدترین‌ها مرتب کنید و از آن‌ها الهام بگیرید. بر اساس گزارش Statista در سال ۲۰۲۲، افراد به‌طور متوسط ۱۹ ساعت در هفته را مشغول تماشای آنلاین ویدئو هستند! با توجه به این آمار، طبیعی است که تولید محتوای ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از استراتژی‌های کلیدی بازاریابی محتوایی تبدیل شده باشد. اما اگر به دنبال یک ابزار همه‌کاره برای مدیریت یوتیوب هستید از این ابزار غافل نشوید. TubeBuddy هم مترجم زبان دارد و هم جستجوی کلمه کلیدی و پیشنهاد تگ که به بهترین شکل می‌تواند به بهینه سازی محتوا کمک کند و باعث افزایش دیده شدن ویدیو شما شود.

لینک‌ها به عنوان یکی از عوامل مهم سئو در یوتیوب شناخته می‌شوند و می‌توانند تأثیر قابل توجهی در رتبه‌بندی ویدیوها در نتایج جستجوی یوتیوب داشته باشند. گوگل تا به حال هزاران ابزار رایگان ارائه کرده تا تولید کنندگان محتوا با کمک آن‌ها بتوانند از کلمات کلیدی مناسبی برای گنجاندن در محتوایشان استفاده کنند. با استفاده از داشبورد گوگل ادز (Google Ads) خود می‌توانید به این ابزار دسترسی پیدا کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسبی برای محتوایتان پیدا کرده و از آن در عنوان و توضیحات ویدیوی یوتیوب استفاده کنید. تعداد نرخ کلیک یا فراخوان برای اقدام در یوتیوب به این معنی است که ویدیوی شما با کلمه کلیدی جستجو شده مرتبط بوده است؛ به همین دلیل می‌توان گفت نرخ کلیک در یوتیوب عامل مهمی برای رتبه‌بندی ویدیوی شما است. اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که شما نمی‌توانید روی این نرخ تاثیری بگذارید.

یوتیوب بخشی از گوگله و از الگوریتم‌های جستجوی مشابهی استفاده می‌کنه تا به کاربرها ویدیوهایی رو نشون بده که بهترین تطابق رو با عبارات جستجوشون دارن. جدا از اینکه که هر سایتی یک سایت مپ دارد، برای در دسترس‌قراردادن اطلاعات ویدئو مانند سایز، تصویر بند انگشتی و … می‌توان سایت مپ جدیدی ایجاد کرد. البته امکان اضافه‌کردن این اطلاعات به سایت مپ اصلی سایت نیز وجود دارد و فرقی ندارد که شما کدام روش را انتخاب کنید و فقط مهم این است که راه ایندکس ویدئوها را برای موتور جستجو باز کنید. این فاکتورها از مهمترین سیگنال‌هاییست که در سئو یوتیوب برای نتایج جستجو مورد بررسی قرار می‌گیرند. همانطور که پیش از این گفتیم تامبنیل‌ها نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب دارند. ابزارهای Canva به طور تخصصی در طراحی تامبنیل‌ها به کمک شما می‌آید و با استفاده از امکانات آن می‌توانید تصاویر گیرایی را برای ساخت تامبنیل حرفه‌ای و افزایش کلیک‌ ویدیوهای خود بسازید.

از رنگ‌هایی مانند سفید، خاکستری و قرمز روی تصویر کوچک خود اجتناب کنید زیرا با نتایج جستجو ترکیب می‌شوند. حال این سوال پیش می آید که چگونه ترافیک ویدیوی خود را افزایش دهیم؟ برای این کار کافیست با کلیک اول همراه شوید. برای درک عمیق‌تر از الگوریتم‌های جستجوی Google، می‌توانید به دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google که در وب‌سایت آن‌ها موجود است مراجعه کنید. تلاش می‌کنم تازه‌های دنیای یوتیوب و به‌روزترین ترفندها و آموزش‌ها درباره غول ویدیویی جهان را با شما به اشتراک بگذارم. از تصاویر جذاب و حرفه‌ای استفاده کنید که بتونن توجه بیننده رو جلب کنن. ابزار vidIQ بعد یک امتیاز سئو میده که می‌تونی ازش برای ساخت محتوایی استفاده کنی که مثل (یا بهتر از) نتایجی که الان در یوتیوب می‌بینی عمل می‌کنه.

برای مراحل دقیق اضافه کردن کارت به ویدیوت، این مراحل رسمی از گوگل رو دنبال کن یا ویدیوی زیر رو ببین. در حالی که متن در تصویر بندانگشتی به محتوای ویدیوت اشاره می‌کنه، چهره اصالت ویدیو رو با حضور یک فرد واقعی نشون میده. “راز اینه که تصویر بندانگشتی رو قبل از ساخت ویدیو طراحی کنی، نه موقع آپلود، تا خود ویدیو با تصویر بندانگشتی همخونی داشته باشه. بهترین یوتیوبرها قبل از ضبط، تصویر بندانگشتی و عنوان رو مشخص می‌کنن” میگه یوبرگنگ. دسته‌های یوتیوب مخزن بزرگ ویدیوها رو در موتور جستجو به دسته‌های مختلفی مثل بازی، آموزش، موزیک ویدیو، حیوانات خانگی، مد و غیره تقسیم می‌کنن.

با گروه‌بندی ویدیوها توی لیست‌های پخش مرتبط، شانس اینکه بیننده‌ها چند ویدیوی شما رو پشت سر هم ببینن بیشتر می‌شه. با استفاده از سازنده تصویر بندانگشتی Canva، می‌تونی تصویر پیش‌نمایش عالی برای ویدیوت در ابعاد 1280 x 720 پیکسل بسازی – ابعادی که یوتیوب نیاز داره. اونها همچنین به یوتیوب سیگنال میدن که ویدیوی شما جذابه و به بیننده‌هات ارزش ارائه می‌کنه. اینجا تصویر بندانگشتی‌های ویدیو از کانال یوتیوب HubSpot رو می‌بینی. توجه کن که چطور از متن و چهره ارائه‌دهنده برای جلب توجه بیننده استفاده شده.

لینک‌های قابل کلیک که در ویدیو قرار داده می‌شوند و می‌توانند کاربران را به محتوای مرتبط هدایت کنند. مثلا در جستجو، صفحه اصلی یا بخش پیشنهادات، حتی اگر کاربر روی آن کلیک نکند. با این‌حال، می‌توانید با صراحت بیشتری درباره نکات مهم در ویدیوی خود به ما بگویید و ما آن اطلاعات را ترجیح می‌دهیم. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش هر چه بیشتر اینترنت، وب سایت های فراوانی جهت اشتراک ویدیوی کاربران شروع به فعالیت نمودند. از جمله این وب سایت ها می توان به youtube.com و Blip.tv در سطح جهانی و aparat.com و namasha.com در ایران اشاره نمود.

اولین ویدیوی را هم که دربارهٔ شناخت ساز سه‌تار بود روی کانال گذاشت و شش ماه تمام، هفته‌ای یک بار آپلود ویدیوها را ادامه داد. ولی یک روز این کار را متاسفانه برای همیشه متوقف کرد؛ چراکه یک جای کار می‌لنگید و ویدیوهای او دیده نمی‌شد. بهترین کار برای Promote کردن ویدئوهای خود در یوتیوب، انتشار آتن در کانال‌های واتس اپی و تلگرامی است. حتی می‌توانید از دوستان و اقوام خود بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند. در سروشکل رسمی‌تر، ایمیل مارکتینگ را هم می‌توانید در دستور کارتان داشته باشید. با استفاده از صفحه پایان، می‌توانید یک ویدیو یا پلی لیست را برای ادامه مشاهده در پایان ویدیو به کاربر نمایش دهید یا حتی از اون بخواهید که کانال شما را سابسکرایب کند.

به این فکر کنید که چگونه می توانید پیوندهای طبیعی به صفحه/ویدئوی مورد نظر دریافت کنید. شما می توانید این کار را از طریق سایر دارایی های خود یا شرکای دیگری که دلیل خوبی برای تعبیه آن دارند انجام دهید. از آنجا، کمپین های تبلیغاتی را در نظر بگیرید که می توانید در اطراف محتوای خود اجرا کنید تا به اشتراک گذاری بیشتری در سراسر وب ایجاد کنید. آیا ترجیح شما این است که ترافیک را به ویدیوی خود در YouTube هدایت کنید؟ سپس تمام بهینه سازی شما در زیرساخت پلتفرم یوتیوب انجام می شود. اگر هدف شما هدایت ترافیک به وب سایت شماست، باید سئوی ویدیویی را نیز در وب سایت خود پیاده سازی کنید. راه‌اندازی تست A/B به‌معنای بازاریابی برای گروه‌های مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابی‌تان است.

یوتیوب اخیراً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی کرده و به تعاملات بیننده با ویدیوها توجه بیشتری می‌کند. برای مثال، زمان تماشای ویدیو (Watch Time) و میزان تعامل (Interaction) مانند لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها در رتبه‌بندی ویدیوها تأثیرگذارتر شده‌اند. بنابراین، ساخت ویدیوهایی که بیننده‌ها را برای مدت طولانی‌تری درگیر کند و تعامل آن‌ها را افزایش دهد، بسیار حیاتی است. گوگل به کسب‌وکارهایی که از یوتیوب برای میزبانی ویدئوهای سایت استفاده می‌کنند، امتیاز ویژه‌ای در رتبه‌بندی در نظر نمی‌گیرد. همان طور که استفاده از میزبانی وب گوگل (Google web hosting) یا هر محصول دیگری از گوگل باعث بهبود رتبه‌ نمی‌شود. همان طور که متا دیسکریپشن یا متای توضیحات برای محتوای متنی مهم است، برای ویدئو هم باید توضیحاتی را متناسب با محتوای ویدئو درون صفحه قرار دهید.

شما می‌توانید اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدها، نرخ تماشا، تعداد مشترکین جدید و نظرات را بررسی کنید. همچنین می‌توانید به طور مستقیم به ابزارهای سئو دسترسی داشته باشید و توصیه‌هایی برای بهبود رتبه ویدیوهایتان دریافت کنید. همچنین، تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری ویدیوها، می‌تواند تعامل را افزایش دهد و بهبود سئو را تسهیل کند. همچنین محتوای جذاب و ارائه به‌روز و مفید در ویدیوها بسیار مهم است. موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا ویدیوهایی را نمایش دهند که به کاربران ارزش افزوده بیشتری ارائه می‌دهند.

این کار به شما کمک می کند بهتر نقاط قوت و ضعیف خود را شناسایی کرده و عملکرد قوی تری نیز داشته باشید. گزارش های ماهیانه و هفتگی و حتی سالیانه را بررسی کرده و با توجه به آن ها دریابید که مخاطب شما دقیقا چه انتظاری از شما داشته و از شما برای محتوا چه می خواهد. یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغاتی در یوتیوب استفاده از YouTube Shorts است. این فرمت ویدیویی کوتاه به سرعت در حال رشد است و می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را در قالبی جذاب و مختصر به مخاطبان بیشتری نمایش دهید. همچنین تبلیغات بومی (Native Ads) به دلیل طبیعی‌تر بودن و هماهنگی بیشتر با محتوای اصلی ویدیوها، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به تبلیغات معمول دارند. اینکه تمام ویدئوها را در یک دسته‌بندی موضوعی (پلی‌لیست) مشخص قرار دهید، کمک می‌کند تا کاربران سریع‌تر مطالب موردنظرشان را پیدا کنند و به مجموعه‌‌ای از ویدئوهای مرتبط دسترسی داشته باشند.

اگر مخاطبان هدفتان در شبکه‌های اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آن‌ها... داستان یوتیوب هم از همین قرار است و رتبهٔ بهتر برابر است با دیده‌شدن و جذب دنبال‌کننده. همان‌ طور که می‌بینید، عبارت «higher Google ranking» به‌عنوان کلمه کلیدی اصلی در همان کلمات اول عنوان جا شده است. بارها در خلال گشت‌وگذار و جست‌وجوها دیده‌ایم که ویدیوهای طولانی رتبهٔ بهتری دارند. نتیجهٔ تجزیه‌وتحلیلی که بالاتر به آن اشاره کردیم هم این موضوع را تایید می‌کند. بارها دیده‌ایم که محتوایی ساده که با گوشی موبایل ضبط شده است، بالاتر از ویدیوهای خوش‌رنگ‌ولعاب ایستاده است.

هرچه تعداد سابسکرایبرهای شما بیشتر باشد، اعتبار و بازدید کانال شما افزایش می‌یابد. عناوین فرعی و تصاویر را اضافه کنید تا رونوشت منتشرشده جایگزین خوبی برای کسانی باشد که متن را به ویدیو ترجیح می‌دهند. برای اینکه محتوای شما برای نمایش به‌عنوان یک نتیجه غنی از ویدیو واجد شرایط باشد، باید ویژگی‌های VideoObject موردنیاز را وارد کنید. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست. تصویر بندانگشتی اولین چیزی هست که مخاطب می‌بینه و اگه جذاب باشه، شانس کلیک خوردن ویدیو بالاتر می‌ره. یوتیوب به ویدیوهایی که طولانی‌تر و باکیفیت‌تر هستن علاقه نشون می‌ده.

در این مطلب تصمیم در مورد سئو یوتیوب و بهبود رتبه ویدئوهای خود در یوتیوب و موتورهای جست و جو صحبت نماییم. در حقیقت روش های ارائه شده برای سئو ویدئو در یوتیوب دقیقا همان روش هایی می باشد که ما هم در تیم پونه مدیا برای افزایش تعداد بازدید ماهانه کانال خود در یوتیوب انجام می دهیم. اگر شما هم به دنبال دریافت بازدید بیشتر، دریافت نظرات بیشتر، افزایش تعداد اعضای خود در کانال و همچنین افزایش تعداد ورودی های خود از گوگل می باشید می توانید آموزش سئو یوتیوب را به صورت کامل مطالعه نمایید. در هر صورت، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ویدیویی همیشه مهم است. تصور کنید کاربرانی را که «استوری‌های بازاریابی محتوا در اینستاگرام» را جستجو می‌کنند به ویدیویی ببرید که در مورد نکات دکوراسیون صحبت می‌کند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب را برای ویدیوهای یوتیوبتان پیدا کنید.

بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسب‌وکارتان، ترکیبی از روش‌های افزایش نرخ کلیک که نیازهای‌تان را برآورده می‌سازند، در بازاریابی پیاده‌سازی کنید. تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصی‌‍سازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. نکته دومی بسیار مهم است این بدان معناست که اگر در حال حاضر رتبه بالایی در گوگل دارید، می‌توانید با جاسازی یک ویدیوی مرتبط، آن صفحات را در تب «ویدیوها» گوگل نشان دهید. وقتی شخصی روی یکی از این نتایج کلیک می‌کند، Google آن‌ها را به وب‌سایت شما می‌فرستد نه YouTube. به طور طبیعی هر چه یک لینک در سایت های مختلف (و البته با کیفیت) پخش شود، از نظر گوگل ارزش آن لینک بالاتر رفته و در نتایج جستجو نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. شاید بهتر باشد شما هم کسب و کار خود را همین امروز در این فضای قدرتمند راه اندازی کنید.

کارت‌ها معادل لینک‌های داخلی و خارجی هستن، و صفحات پایانی بهت اجازه میدن در اون چند ثانیه آخر که ممکنه بیننده وسوسه بشه روی محتوای دیگه‌ای کلیک کنه با بیننده‌ها تعامل کنی. برای خلاصه کردن همه مواردی که پوشش دادیم، اینجا یه چک لیست سریع برای زمانی که می‌خوای مطمئن بشی همه کارهای ممکن رو برای بهینه‌سازی ویدیوهای یوتیوبت انجام دادی، آوردیم. گذاشتن نظر روی ویدیوت ممکنه زیاده‌روی به نظر برسه، اما یک استراتژی هوشمندانه است. نه تنها نظرات بیشتر رتبه‌بندی ویدیوت رو بهبود میدن، بلکه می‌تونن سطح بالایی از تعامل مخاطب ایجاد کنن. این می‌تونه دیده شدن ویدیوت در نتایج جستجو و ویژگی ویدیوهای پیشنهادی رو افزایش بده.

هرچه میزان ویدیوها و نتایجی که در گوگل می‌بینید کمتر باشد، رقابت در این کلمه ساده‌تر و بهتر است. این توصیه‌ها معمولاً از طریق رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های پیام‌رسان یا حتی پست‌های وبلاگ به اشتراک گذاشته می‌شوند و به افراد امکان می‌دهند محتوای جدید را  میدهد. این مورد شامل انتخاب محتوایی است که فکر می‌کند مخاطب از آن لذت میبرد، آموزنده، سرگرم‌کننده یا مفید خواهد بود. شما میتوانید برای بهینه کردن ویدیو خود در یوتیوب میتوانید از مشاوره سئو در رایا پروژه استفاده کنید. اگر قصد دارید بدانید که درآمد از هر بازدید در یوتیوب چقدر است به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله تعرفه در آمد از یوتیوب چقدر است را مشاهده کنید.

فایل‌های MP4 در موبایل بهتر نمایش داده می‌شوند و در تمام مرورگرها قابلیت پشتیبانی دارند. موتورهای جستجو نمی‌توانند به‌راحتی اطلاعات ویدئوهای تعبیه‌شده در صفحات وب را تشخیص دهند. به همین دلیل شما باید متاداده‌هایی را به‌عنوان پشتیبان اطلاعات در اختیار خزنده‌ها قرار دهید تا آن‌ها بتوانند اطلاعات زیر را برای ویدئوها جمع‌آوری کنند. به صورت معمول ویدیوها در پایان ویدیوی خود، دکمه‌های تعاملی برای کاربران میگذراند تا با این کار برای کاربران یک Call-to-Action ایجاد کرده باشند. در این بخش ۱۵ دسته مختلف وجود دارد که شما با انتخاب آن میتوانید به یوتیوب برای نمایش آن به کاربران کمک کنید.

اگر بتوانید به شکل اصولی از سئو در یوتیوب استفاده کنید، ترافیک کانالتان افزایش پیدا می‌کند و درنتیجه کاربران بیشتری جذب خواهید کرد. تصاویر شاخص باعث می‌شوند کاربر تصمیم بگیرد ویدیوی شما را تماشا کند یا نه؛ چون این تصاویر اولین چیزی هستند که در نتایج جستجو توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند. حتی می‌توان گفت تصاویر شاخص می‌توانند باعث شوند که مدت زمان تماشای ویدیو بیشتر یا کمتر شود و این موضوع تاثیر زیادی روی رتبه‌بندی یوتیوب می‌گذارد. توجه داشته باشید که یک ویدیوی یوتیوب جاسازی شده به نوعی معادل پیوند/اشتراک گذاری است. این منبعی است که توسط آن کاربران محتوا را کشف و تماشا می‌کنند و ویدیوهایی که به طور گسترده جاسازی شده‌اند رتبه‌بندی بسیار خوبی دارند. این نشان می دهد که تعداد و کیفیت جاسازی ها احتمالاً عاملی برای تعیین اعتبار یک ویدیوی YouTube است.

برای قسمت بعدی توضیحات، کلمات کلیدی دقیق رو همراه با ترکیبی از تطبیق‌های گسترده و عبارات در توصیف محتوات وارد کن. با این ذهنیت، نام فایل “business_ad_003FINAL.mov” رو (خجالت نکش – همه ما موقع پست پروداکشن این شرایط رو داشتیم) با کلمه کلیدی مورد نظرت عوض کن. بازاریاب‌ها داشتن یاد می‌گرفتن که فقط انتشار حجم زیادی از محتوا کافی نیست – محتوا باید با کیفیت بالا و به گونه‌ای بهینه شده باشه که تا حد ممکن از طریق موتورهای جستجو قابل کشف باشه. مدت تماشای طولانی یعنی شما محتوای با ارزشی ارائه می‌دید؛ مدت تماشای کوتاه یعنی محتوای شما احتمالاً نباید رتبه‌بندی بشه. اغلب الگوریتم هایی که برای سئو در گوگل استفاده می شود، کمی شباهت دارند؛ اما همواره محتوای باکیفیت است که گوگل به آن توجه می کند.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که محتوای ویدیوهایتان منحصر به فرد است، اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهید. ویدیوهایی با مدت زمان مناسب، به کاربران اطلاعات کافی را ارائه می‌دهند و از ترکیب محتوا و طول مطلوب برخوردارند. توصیه می‌شود مدت زمان ویدیو را مطابق با محتوا و نیاز کاربران تنظیم کنید. حالا که عنوان شما برای جلب نظر بازدیدکنندگان بالقوه، زیاد است، می‌توانید با اضافه کردن توضیحات کمی عمیق‌تر هم باشید. با اینکه یوتیوب ۱۲۵ کاراکتر اول توضیحات شما را نمایش می‌دهد، اما بد نیست که دو برابر آن بنویسید و اگر می‌توانید هدف خود را روی ۲۵۰ کلمه قرار دهید.

این افراد باید بدانند که موفقیت در مسیر یوتیوبر شدن نیازمند به صبر و تحمل است. یکی از ویژگی‌های محبوب Ahrefs، جستجوگر کلمات کلیدی هست که بهت اجازه میده جزئیات مربوط به کلمه کلیدی مورد نظرت رو جستجو کنی. نرم‌افزار بازاریابی سئوی HubSpot، بهت اجازه میده کلمات کلیدی محبوب برای ایجاد محتوا پیدا کنی و کلمات کلیدی رو در گروه‌بندی‌ها سازماندهی کنی – چیزی که ما بهش “خوشه‌های موضوعی (Topic Cluster)” می‌گیم. اگرچه به اندازه تگ‌ها خاص نیستن، دسته‌ها کمک می‌کنن کاربرها ویدیوت رو پیدا کنن و به الگوریتم یوتیوب کمک می‌کنن بفهمه ویدیوت درباره چیه. بعدی، کلمه کلیدی هدف رو توی عنوان ویدیوت وارد کن، اما خلاق باش و حتماً این کار رو طبیعی انجام بده. بهترین کار اینه که ویدیوهات رو در پلی‌لیست‌های بهینه شده با کلمات کلیدی یا یک موضوع گروه‌بندی کنی.

از نظر یوتیوب، اگر کسی بعد از تماشای ویدیوی شما بلافاصله کانال‌ را دنبال کند، یک نشانه بزرگ برای مفید و جذاب‌بودن آن ویدیو است. اگر در ویدیو چیز جالبی برای عرضه نداشته باشید، هرقدر هم که روی سئوی آن کار کنید، باز هم رتبهٔ خوبی در نتایج نصیب‌تان نمی‌شود. نکته مهم بعدی این است که همهٔ تمرکزتان را روی بهینه‌سازی ویدیو برای یوتیوب نگذارید و گوشه چشمی هم به گوگل داشته باشید. تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که در نوار جست‌و‌جوی یوتیوب، موضوع مدنظرتان را تایپ کنید. ویدیویی بسازید که در عین مفید و کاربردی‌ بودن، جذاب و سرگرم‌کننده هم باشد و مخاطب را تا آخر دنبال خود بکشاند. الگوریتم یوتیوب هم مثل الگوریتم‌‌های گوگل، شامل چندین معیار و ملاک است که جایگاه و رتبهٔ یک ویدیو را در نتایج جست‌وجو تعیین می‌کند.

با توجه به تکنولوژی به‌روز مرورگرها، به‌جای پلیرهای flash که دیگر از سمت گوگل پشتیبانی نمی‌شوند، از پخش‌کننده‌های html5 استفاده کنید. اکثر ویدیوها باید در دسته بندی به خصوصی جا شود اما اگر ویدیوی شما جز هیچکدام از دسته‌بندی‌ها قرار نمیگیرد پیشنهاد می‌شود تا Entertainment را به عنوان دسته انتخاب کنید. برای اینکه به زمان ایده‌آل ویدیو چنل خود پی ببرید، بهتر است در ابتدا ویدیوهایی با زمانی متفاوت بسازید و سپس آمارهایی مانند واچ تایم، میانگین مدت مشاهده و میزان حفظ مخاطب را برای هر یک تحلیل کنید. و یا مقاله‌ی ۸ نکته برای ساخت تامنیل یا کاور ویدیو یوتیوب را مطالعه کنید. با استفاده از همان تکنیک بالا، میتوانید عبارت مورد نظر را در گوگل نیز جستجو کنید و نتایج مرتبط با آن را مشاهده کنید.

ویدیوهایی که به طور کامل تماشا می‌شوند و مدت زمان مشاهده آن‌ها بالاست، به رتبه بالاتری در نتایج جستجوی یوتیوب دست می‌یابند. اما توجه داشته باشید که ویدیوهای طولانی به تنهایی بهبود سئو یوتیوب را تضمین نمی‌کنند. در واقع، مدت زمان ویدیو تنها یکی از عواملی است که در سئو تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، هدف اصلی باید ارائه محتوای مفید و جذاب برای کاربران باشد. همچنین، می‌توانید از معادل‌های طولانی‌تر یا جذاب‌تر کلیدواژه‌ها استفاده کنید تا رقابت کمتری داشته باشید.

هرچند شاید این ویژگی کاربردی به نظر برسد اما به شدت بر روی سئو ویدیوی یوتیوب شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. یکی از الگوریتم‌های یوتیوب، الگوریتم پیشنهاد ویدیو یا (Recommendation Algorithm) است که باعث دیده شدن ویدیوی شما در صفحه اصلی یوتیوب و قسمت پیشنهادات ویدیو‌ها می‌شود. همه موارد بالا پس از آپلود ویدیو در یوتیوب قابل تنظیم و شخصی سازی هستند و برای اینکه سئو یوتیوب خوبی داشته باشید باید همه این موارد را جدی بگیرید. مثلا در تصویر بالا می‌بینید که حدودا ۱۳هزار ویدیو در مورد این عبارت کلیدی تولید شده و در یوتیوب وجود دارد. این عدد به این معنیست که رقابت زیادی در این کلمه کلیدی وجود ندارد و میتوانیم به مرحله بعد برویم. در این مقاله با مفاهیم پایه و اولیه تا پیشرفته سئو یوتیوب آشنا می‌شوید.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/