بهینه سازی موبایل فرندلی برای بهبود رتبه

موبایل فرندلی Mobile Friendly چیست؟ + روش‌های تست و تشخیص

اما اگر نوار قرمز «Not Mobile-Friendly» را دریافت کردید، یعنی سایت شما موبایل فرندلی نیست. البته اصلا نگران نباشید زیرا یکی از مزایای این ابزار این است که گوگل دقیقاً به شما می گوید چه چیزی مانع از سازگاری صفحه شما با موبایل می شود. ایجاد یک وب سایت که در هر دو زمینه سئو و تجربه کاربری برتر باشد، نشان دهنده تلاش پویایی است که تکنیک های فنی (SEO) را با طراحی کاربر محور (UX) ترکیب می کند. در این بخش از آموزش سئو سایت نحوه ترکیب بی نقص این دو عنصر برای ایجاد یک تجربه آنلاین خارق العاده آورده شده است. برای بهینه سازی منوها و هدرها جهت عملکرد بهتر SEO و UX مبتدی، سادگی و کاربرپسندی الویت دارد و بسیار مهم است. علاوه بر این، اطمینان از مسیرهای ناوبری و برچسب گذاری واضح، به طور قابل توجهی تجربه کاربری را بهبود می بخشد و بر معیارهای SEO تأثیر مثبت می گذارد.

در واقعیت، اکثر کاربران تنها سه ثانیه از زمان خود را در اختیار شما قرار می دهند. در این اطلاعیه گوگل رسما اعلام کرد که وب مستر ها طراحی ریسپانسیو  را باید علاوه بر موبایل برای تبلت و سایر دستگاه های هوشمند نیز در نظر بگیرند. حدود یک سال بعد، در تاریخ 16 مارس 2016، گوگل اعلام کرد که در اوایل ماه مه الگوریتم موبایل فرندلی را به روز رسانی خواهد کرد. گوگل به موازات اینکه الگوریتم جدید را ارائه می دهد، ابزار هایی را نیز در اختیار وب مستر ها قرار می دهد تا بتوانند وب سایت های خود را متناسب با الگوریتم جدید بهینه کنند. وجود منوها و مسیرهای واضح به تجربه کاربری رضایت بخش کمک کرده و نرخ پرش را کاهش می دهد.

این یک اقدام بی سابقه برای گوگل بود ، زیرا قبل از این هرگز گوگل به این اندازه اطلاعیه قبلی در مورد یک به روز رسانی الگوریتم نداده بود. بیشتر ما از تلفن همراه خود برای جستجو در وب، سفارش محصولات و خدمات، پاسخ به ایمیل ها، پیام دادن به دوستان و خانواده، گذراندن وقت در شبکه های اجتماعی و غیره استفاده می کنیم. نکته این است که تلفن ها به همان اندازه یا حتی بیشتر از تبلت ها، لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی استفاده می شوند. با استفاده از ابزار PageSpeed Insights می توانید سرعت سایت خود را تست کنید تا ببینید سایت شما در سرعت و دیگر شاخص های عملکردی مانند Core Web Vitals در چه وضعیتی قرار دارد. وقتی بارگذاری یک سایت بیش از حد طول بکشد، بازدیدکنندگان احتمالی به عقب برگشته و به سراغ سایت دیگری می روند.

هنگامی که کاربران روی این دکمه کلیک می کنند، یک منوی کشویی با تمام صفحات مختلفی که می توانند بازدید کنند، مشاهده می کنند. مردم اغلب با عباراتی مانند «نزدیک من»، «اکنون باز کنید» و «از کجا می‌توانم بخرم» جستجو می‌کنند تا کسب‌وکارهای محلی را در نزدیکی خود بیابند. با توجه به افراد زیادی که با استفاده از عبارات محلی در تلفن همراه جستجو می کنند، شما باید استراتژی های خود را برای دسترسی به این افراد تطبیق دهید. بهترین بخش این است که شما مجبور نیستید هر صفحه را در دستگاه تلفن همراه خود بارگذاری کنید تا بتوانید از قابلیت ریسپانسیو بودن سایت خود مطلع شوید. قطعاً منطقی است که اگر سایت شما برای موبایل بهینه شده باشد، به احتمال زیاد آنها دوباره به صفحات شما باز خواهند گشت. بازگشت به سایت شما می تواند تاثیر قابل توجهی در تبدیل شدن بازدیدکنندگان به کسب و کار شما داشته باشد.

بنابراین، طراحی ناوبری ساده و کاربرپسند از عوامل حیاتی برای Mobile Friendly کردن سایت است. با دریافت مشاوره سئو و بهره‌گیری از راهکارهای بهینه‌سازی، می‌توانید سایت خود را به رتبه‌های برتر گوگل برسانید و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان موبایلی خود فراهم کنید. سئوی موبایل فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای افرادی است که از گوشی های هوشمند و تبلت ها برای مرور اطلاعات آنلاین استفاده می کنند. قبل از شروع کار بر روی سئوی موبایل خود، باید یک تست قابلیت استفاده از موبایل را در گوگل انجام دهید تا ببینید از کجا باید شروع کنید. همانطور که کار می کنید، باید به آزمایش ادامه دهید تا ببینید آیا پیشرفت می کنید یا خیر. اگر سایت موبایل شما بهینه شده است، باید به گوگل اطلاع دهید تا سایت شما بررسی و ایندکس شود.

مطمئن شوید که سایت شما با انواع مختلف مرورگرهای موبایل مانند Chrome، Safari، Firefox و Opera Mini به درستی نمایش داده می شود. تست مداوم بر روی دستگاه های مختلف برای اطمینان از سازگاری سایت با تمامی مرورگرها و اندازه های صفحه نمایش ضروری است. بنابراین، باید طراحی سایت شما به گونه ای باشد که به راحتی با انگشتان قابل استفاده باشد. موبایل فرندلی به معنای سازگاری وب سایت شما با نمایش در تلفن های همراه است. Lighthouse یکی از جامع‌ترین ابزارهای تست و بررسی سایت است که توسط گوگل توسعه داده شده و به‌طور خاص به ارزیابی موبایل فرندلی بودن سایت می‌پردازد.

اگر یک کسب و کار محلی یا کسب و کار کوچک دارید، باید برای موبایل بهینه سازی کنید. Varzesh3 از نظر این ابزار گوگل هم یک سایت غیر ریسپانسیو است و با استانداردهای موبایل فرندلی هماهنگ نیست. بنابراین به جای ساختن نسخه جدیدی از وب سایت برای آیفون ۷، گلکسی اس ۶، بلک بری و هر دستگاه جدید دیگر، با استفاده از این ویژگی به سادگی و هوشمندانه می توان تغییرات لازم را ایجاد کرد. اول از همه، شما باید تعیین کنید که آیا سایت شما در حال حاضر موبایل فرندلی است یا خیر یعنی دارای صفحات سازگار با موبایل است یا خیر. “من نیاز به سرعت بیشتری دارم” این نقل قول معروف از فیلم تاپ گان خصوصا برای وب سایت هایی که می خواهند رتبه بندی و نرخ تبدیل های خود را افزایش دهند، صدق می کند. مدت زمانی که افراد در سایت شما می گذرانند به دو بخش بستگی دارد، بخشی به ارزش محتوا و اطلاعاتی که سایت شما ارائه می دهد بستگی دارد.

مجله دیجیتال مارکتینگ وب نبض با انتشار به روز ترین اطلاعات دنیای دیجیتال مارکتینگ بر آن است تا شما را در این زمینه به روز نگه دارد.

اگر نمی دانید، جستجوی صوتی راهی برای استفاده از صدای خود برای یافتن اطلاعات آنلاین است. به جای وارد کردن یک عبارت جستجو در جستجوی Google، شما به سادگی سؤال خود را بیان می کنید. همانطور که میبینید، ورزش3 در همان نمای کلی در موبایل نشان داده شده و برای مشاهده بخش های صفحه، نیاز به زوم و اسکرول کردن صفحه داریم. بنابراین همیشه افزایش سطح کیفیت و تطبیق آن با نیازهای بازار کار را اولویت بالاتری نسبت به افزایش سطح درآمد موسسه قرار دادیم. همچنین باید مطمئن شوید که پاپ آپ شما، راه آسانی را برای خلاص شدن از شر آنها نمایش می دهد، مانند یک “x” برجسته در بالا. اگر در فکر راه‌اندازی یک سایت جدید هستید، باید بدانید که الگوریتم Mobile First Index از همان ابتدا فعال می‌شود.

الگوریتم Mobilegeddon گوگل باعث به وجود آمدن تغییرات عمده در نحوه رتبه بندی وب سایت‌ها بر اساس سازگاری با موبایل ایجاد کرده است. الگوریتم موبایل گدون به سایت‌هایی که برای نمایش در تلفن همراه بهینه سازی شده‌اند، رتبه بالاتری در نتایج جستجوی موبایل می‌دهد. بهبود Mobilegeddon باعث شده تا کاربران هنگام جستجو با موبایل، تجربه بهتری داشته باشند. این الگوریتم به شما کمک می‌کند سایت‌هایی را مشاهده کنند که به‌راحتی در صفحه نمایش‌های کوچک قابل خواندن هستند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای Mobilegeddon باعث طراحی ریسپانسیو (Responsive Design) سایت‌ها شده است تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران موبایلی فراهم سازد. طبق گزارش‌ها و تخمین‌ها، بیش از ۶۰ درصد ترافیک وب‌سایت‌ها از طریق کاربران موبایل تأمین می‌شود.

یکی از روش‌های جایگزین برای جذب کاربران موبایلی، توسعه اپلیکیشن‌های موبایل است. اگرچه این روش نیز مزایای خود را دارد، اما هزینه‌ها و زمان زیادی را می‌طلبد. علاوه بر این، بسیاری از کاربران تمایلی به نصب برنامه‌های جدید روی گوشی‌های خود ندارند و ترجیح می‌دهند از طریق مرورگر، به سایت شما دسترسی پیدا کنند. از این رو، طراحی سایت موبایل فرندلی می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما و افزایش رضایت کاربران کمک کند. سئوی موبایل فرآیند بهینه سازی وب سایت شما است تا اطمینان حاصل شود که سایت شما عالی به نظر می رسد و در دستگاه های تلفن همراه به درستی کار می کند.

همچنین عناصر تعاملی مانند دکمه‌های قابل کلیک را اضافه کنید تا مرور سایت شما با موبایل برای کاربران آسان شود. هنگامی که تجزیه و تحلیل ریسپانسیو بودن سایت شما کامل شد، ایده بهتری از کاری که باید برای استراتژی سئوی موبایل خود انجام دهید خواهید داشت. این کار موبایل فرندلی بودن سایت شما را آزمایش می کند و URL ها را با توجه به مشکلاتشان دسته بندی می کند. استفاده از دستگاه های تلفن همراه در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است. هفتاد و شش درصد از مصرف‌کنندگان از دستگاه‌های تلفن همراه خرید می‌کنند و انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد. برای بهبود سئو سایت خود به جز ریسپانسیو بودن باید به سرعت آن نیز توجه کنید.

زیرا طبق الگوریتم موبایل گدون گوگل اگر صفحات وب سازگاری با موبایل نداشته باشید، کاربران موبایلی خود را از دست خواهید داد، که این منجر به کاهش ترافیک سایت و در نهایت آسیب به سئو سایت می شود. با توجه به اهمیت این موضوع در اینجا به بررسی ویژگی های الگوریتم موبایل فرندلی یا موبایل گدون گوگل و عملکرد آن می پردازیم. سرعت بارگذاری صفحات وب نیز یکی از اصول اساسی الگوریتم “موبایل گدون” است. گوگل توجه ویژه‌ای به سرعت بارگذاری صفحات در دستگاه‌های همراه دارد و وب‌سایت‌هایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، امتیاز بیشتری در رتبه‌بندی نتایج جستجو کسب می‌کنند. بهینه‌سازی تصاویر، کاهش تعداد درخواست‌ها به سرور، و بهبود کدهای منبع (source code) از جمله راهکارهایی هستند که به سرعت بارگذاری صفحات کمک می‌کنند.

پاپ آپ ها به طور موثر به جلب توجه مخاطبان شما کمک می کند و آنها را وادار می کند تا به اطلاعات حیاتی که می خواهید به اشتراک بگذارید نگاه کنند. چه برای ثبت نام چه برای دریافت ایمیل یا دانلود محتوای رایگان، بسیاری از شرکت ها از پنجره های بازشو استفاده می کنند تا توجه کاربر را به سمت اقدامی که می خواهید انجام دهند جلب کنند. یکپارچه سازی طراحی ریسپانسیو، مرور سایت شما را برای مخاطبان شما آسان می کند. آنها به راحتی می توانند در صفحه شما حرکت کنند و سایت شما را به درستی مشاهده کنند. شما می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMrush برای یافتن کلمات کلیدی خاص جغرافیایی استفاده کنید. اکثر وب سایت ها از پنجره های بازشوی نفوذی برای افزایش فروش یا ایجاد یک لیست پستی استفاده می کنند.

برای حفظ سرنخ ها در سایت تلفن همراه خود، باید زمان بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید. Google PageSpeed ​​Insights  اطلاعاتی در مورد زمان بارگذاری سایت در اختیار شما قرار می دهد. تنها چند سال است که گوشی‌های همراه محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و اغلب افراد حداقل یک گوشی هوشمند همراه خود دارند. تا همین چند سال پیش بیشتر کارهای اینترنتی پشت کامپیوترها و مانیتورهای رومیزی انجام می‌شد. سایتی که تا همین چند سال پیش ترافیک بالایی داشت اگر اکنون با شرایط تازه خود را تنظیم نکند ممکن است بخشی از کاربران خود را از دست بدهد.

در طراحی وبسایت‌های ریسپانسیو و موبایل فرندلی، رعایت اصولی مانند استفاده از طراحی واکنش‌گرا، بهینه‌سازی تصاویر و فایل‌ها، ناوبری ساده، و به‌کارگیری اصول کاربرپسند بسیار اهمیت دارد. با توجه به افزایش استفاده کاربران از دستگاه‌های موبایل، وبسایت‌ها باید تجربه‌ای سریع، دسترس‌پذیر، و جذاب برای آن‌ها فراهم کنند. در نهایت، بهینه‌سازی موبایل نه تنها برای بهبود تجربه کاربری بلکه برای افزایش رتبه‌بندی و ترافیک سایت نیز حیاتی است. بنابراین، بهینه‌سازی موبایل باید یکی از اولویت‌های اصلی هر استراتژی سئو باشد. با توجه به اهمیت روزافزون دستگاه‌های موبایل، نادیده گرفتن این جنبه از سئو می‌تواند به شدت به رتبه‌بندی و عملکرد سایت شما آسیب برساند. سایتی با این قابلیت در گوشی‌های همراه، به‌راحتی قابل پیمایش است، به‌سرعت بارگیری می‌شود و تجربه کاربری مناسبی را ایجاد می‌کند.

این مراحل می توانند شما را در مسیر بهینه سازی سایت و بهبود تجربه کاربری برای کاربران موبایل راهنمایی کنند. بهبود تجربه کاربری و بهبود رتبه سرچ گوگل، سایت را در معرض دید قرار می‌دهد و انگیزه بیشتری به مخاطب برای طی‌کردن مسیر تبدیل‌شدن به مشتری می‌بخشد. در واقع فضای کاربرپسند و دسترسی ساده و سریع به تمام بخش‌های سایت، باعث می‌شود تا کاربران تعامل بهتری با سایت شما داشته باشند و به بازدید صفحات مختلف دیگر هم علاقه‌مند شوند. در نهایت از افرادی که در سایت شما می‌مانند، شمار بیشتری ممکن است فرایند خرید کالا و دریافت خدمات را طی کنند. بنابراین موبایل فرندلی بودن سایت از راه‌های مستقیم و غیرمستقیم نرخ تبدیل و میزان فروش سایت را افزایش می‌دهد.

مطمئن شوید که سایت تلفن همراه شما در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن است. از دستگاه های مختلف برای بررسی درست بودن تایپوگرافی خود استفاده کنید و در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کنید. خوشبختانه، گوگل یک راهنمای شروع عالی برای کمک به بهبود سایت تلفن همراه خود دارد. بنابراین، از این معیارها استفاده کنید تا به شما کمک کند هنگام بهبود سایت تلفن همراه خود، بر روی چه چیزی تمرکز کنید. باید مهم ترین اطلاعات را در بخش آغازین محتوا قرار دهید، سپس جزئیات تکمیلی را ارائه داده و در نهایت به اطلاعات پس زمینه و جزئیات بپردازید.

جابجایی در سایت‌ها سخت بود و بسیاری از محاطب ها به سرعت از صفحات خارج می‌شدند. این مسئله برای گوگل که درآمد عمده‌ای از تبلیغات کلیکی دارد، نگران‌کننده بود؛ چرا که کاربران وقتی نمی‌توانند به راحتی در یک سایت حرکت کنند، احتمالاً توجهی به تبلیغات نشان نمی‌دهند. Think with Google Test My Site یکی از جدیدترین ابزارهای گوگل است که به‌صورت اختصاصی برای تست موبایل فرندلی بودن سایت‌ها توسعه یافته است. ساختار تلفن‌های همراه به شما این امکان را می‌دهد تا از قابلیت‌هایی مانند حافظه کش گوشی برای ذخیره‌سازی داده‌های مهم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود صفحات سایت بدون نیاز به بارگذاری مکرر، سریع‌تر در دسترس باشند.

صفحات موبایل نسبت به لپ‌تاپ کوچک‌تر هستند و دسترسی به همه قسمت‌ها، توانایی خواندن بخش‌های مختلف و در مجموع بررسی و پیمایش یک سایت در آن‌ها کمی سخت‌تر است. بنابراین اگر سایت شما روی موبایل به‌اندازه کافی خوب نباشد ممکن است مخاطبان بسیاری را از دست بدهید. برای بهینه سازی سایت برای موبایل گدون ، از طراحی واکنش‌گرا (ریسپانسیو)، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات، استفاده از تصاویر فشرده و فایل‌های کم‌حجم، و بهبود ناوبری سایت استفاده کنید. برای نحوه بهینه سازی سایت برای الگوریتم موبایل گدون اطمینان حاصل کنید که ناوبری سایت ساده و دسترسی به بخش‌های مختلف آسان است. از به کار بردن پنجره‌های پاپ آپ مزاحم که ممکن است در دستگاه‌های موبایل به درستی کار نکند بپرهیزید. الگوریتم موبایل فرست ایندکس تاثیر مستقیمی بر سئو سایت‌ها دارد و باعث شده تا تمرکز بیشتری بر روی تجربه کاربری در دستگاه‌های موبایل داشته باشیم.

این الگوریتم نشان دهنده اهمیت روزافزون استفاده از موبایل در جستجوهای اینترنتی است و کسب و کارها باید استراتژی‌های سئو خود را بر این اساس تنظیم کنند تا از رقبا پیشی بگیرند. همانطور که مشاهده کردید، این ابزار حتی نسبت به سایت فرین آکادمی هم نظر خیلی مثبتی نداشت! ابزار page speed برای بررسی این موضوع در سایت ها یک سری استانداردهای خاص خودش را دارد. اگر میخواهید مطمئن شوید که آیا سایتتان از نظر گوگل و کاربر یک وب سایت موبایل فرندلی است یا نه، بهترین انتخاب همان ابزار mobile friendly گوگل است. برای شروع، طراحی سایت باید بر اساس سازگاری با دستگاه‌های موبایل انجام شود.

هنگامی که یک وب سایت سازگار با موبایل ایجاد می کنید، مطمئن شوید که CTA های شما در صفحه برجسته هستند و به راحتی پیدا می شوند. مخاطبان شما باید فوراً یک CTA را در صفحه شما ببینند، خواه این شماره تلفن باشد یا عبارتی که کاربران را به صفحه بعدی راهنمایی می کند. CTA شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا کاربران بتوانند به راحتی کلیک کنند. اگر سایت شما در گوشی های هوشمند به درستی کار می کند، مخاطبان شما به احتمال زیاد محصولات شرکت شما را خریداری می کنند. یک وب‌سایت سازگار با موبایل به شما کمک می‌کند تا برای کسب‌وکارتان تبدیل‌های بیشتری کسب کنید. طراحی مینیمالیستی می تواند کمک کند که سایت شما بارگذاری سریعتری داشته باشد و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران موبایل فراهم کند.

گوگل اهمیت زیادی به تجربه کاربران می‌دهد و به همین دلیل، از سال ۲۰۱۹ به بعد، از روش «Mobile-first indexing» برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کند. این الگوریتم به این معناست که گوگل ابتدا به محتوای نسخه موبایل سایت توجه می‌کند تا مطمئن شود که کاربران موبایل بهترین تجربه ممکن را خواهند داشت. از سوی دیگر، سازگاری سایت با گوشی‌های هوشمند و موبایل فرندلی بودن آن می‌تواند تجربه کاربری و تعامل کاربران با سایت را به‌شدت بهبود ببخشد. تمام این عوامل باعث می‌شوند که موبایل فرندلی بودن به یکی از شروط اساسی برای بهبود رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو تبدیل شود. البته، باید در نظر داشت که موبایل فرندلی بودن تنها یک بخش از سئو است و برای موفقیت کامل، کیفیت محتوا، لینک‌سازی اصولی و سایر عوامل نیز باید در نظر گرفته شوند.

با استفاده از ابزار سرچ کنسول و بررسی نسخه موبایل وبسایت خود، شما می‌توانید بهبودهای لازم را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما به درستی به کاربران موبایل سرویس می‌دهد. اگر می خواهید از پنجره های پاپ آپ در سایت خود استفاده کنید، مراقب نحوه استفاده از آنها باشید. شما نباید از پنجره های بازشو زیاد در دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید زیرا می تواند کاربران را از سایت دور کند. از آنها به مقدار کم و در قسمت هایی از صفحه خود استفاده کنید که پاپ آپ بیشتر اهمیت دارد و اطلاعات مهم را پوشش نمی دهد. با این حال، این پاپ آپ ها می توانند در دستگاه های هوشمند مشکل ساز باشند. آن‌ها نمی‌توانند اطلاعاتی را که به خاطر آن از سایت شما بازدید کرده‌اند ببینند و ممکن است متوجه نشوند چگونه از شر پنجره بازشو خلاص شوند.

با افزایش تعداد کاربران موبایلی، انتظارات آنها از وب‌سایت‌ها نیز تغییر کرده است. این موضوع باعث شده تا مفهوم موبایل فرندلی (Mobile Friendly) یکی از اصول بنیادین طراحی وب‌سایت و توسعه آن محسوب شود. در حقیقت، وب‌سایت‌هایی که برای موبایل بهینه نشده‌اند، از رقابت دیجیتال جا مانده و جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل از دست می‌دهند. در این مقاله، به‌صورت کاملاً جامع به بررسی مفهوم موبایل فرندلی، روش‌های تست و تشخیص آن و همچنین تأثیر عمیق آن بر سئو و رتبه‌بندی سایت‌ها می‌پردازیم. با توجه به اینکه بیشتر کاربران امروزی از طریق گوشی‌های همراه به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند، لازم است که سایت شما برای این دستگاه‌ها بهینه‌سازی شود.

بهینه‌سازی موبایل نه تنها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند بلکه تاثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو دارد. گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت‌هایی که موبایل فرندلی هستند، اولویت می‌دهند و سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند، ممکن است رتبه‌های خود را در نتایج جستجو از دست بدهند. الگوریتم Mobilegeddon باعث شده تا طراحان سایت به طراحی و بهینه‌سازی برای موبایل بیشتر توجه کنند. به علت اینکه الگوریتم موبایل گدون بر سئو سایت تاثیر مثبت دارد از این رو اگر سایتی داشته باشید که بر اساس سازگاری با دستگاه موبایل رتبه بندی شده باشد، رتبه بالاتری کسب می‌کند. اما اگر سایتی واکنش گرا (ریسپانسیو) نباشد یا تجربه کاربری خوبی در موبایل ارائه ندهد در نتایج جستجوی گوگل به رتبه‌های پایین‌تر منتقل خواهد شد. بنابراین تطابق با الگوریتم Mobilegeddon گوگل برای بهبود سئو و افزایش دیده شدن در جستجوهای موبایلی ضروری است.

اگر سایتی دارید که هنوز برای موبایل بهینه نشده، رقابت با سایر سایت‌ها برای رسیدن به جایگاه‌های برتر بسیار سخت‌تر خواهد بود. بنابراین، توجه به این الگوریتم و بهینه‌سازی سایت برای آن، کلید موفقیت در کسب رتبه‌های بهتر در نتایج جستجوی گوگل است. سازگاری سایت با دستگاه‌های همراه، یکی از عواملی است که به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند. گوگل و دیگر موتورهای جستجو، سایت‌های موبایل فرندلی را به عنوان سایت‌های کاربرپسند در نظر می‌گیرند و آن‌ها را با رتبه بالاتری به کاربران موبایل پیشنهاد می‌دهند. در نتیجه، ترافیک بیشتری جذب می‌کنید، رتبه بهتری در گوگل خواهید داشت و احتمال فروش محصولات یا ارائه خدمات بیشتر می‌شود.

هنگامی که کاربران مطلبی را جستجو می کنند، می خواهند به سرعت به آن دسترسی داشته باشند. اگر وب سایت شما به اندازه کافی سریع برای مخاطبان بارگیری نشود، آنها از صفحه شما خارج می شوند. این معیارها شامل سرعت بارگذاری، قابلیت لمس آسان دکمه ها و خوانایی متون است. ابزار Google Mobile-Friendly Test به شما کمک می کند تا عملکرد سایت خود را بررسی کنید و مشکلات احتمالی را رفع کنید. از آن‌جایی که ساختار کلی تلفن‌های همراه با لپ‌تاپ و کامپیوترهای رومیزی متفاوت است، می‌توان از بعضی از قابلیت‌های موبایل برای بهبود عملکرد سایت استفاده کرد.

برای تست الگوریتم موبایل گدون گوگل می توان وارد لینک بالا شوید و صفحه ای مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. بعد از پیاده‌سازی تغییرات، بسیار مهم است که وبسایت خود را در دستگاه‌های مختلف تست کنید تا از عملکرد بهینه آن مطمئن شوید. استفاده از ابزارهایی مانند Google Mobile-Friendly Test و PageSpeed Insights می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات احتمالی را شناسایی و برطرف کنید. استفاده از کلمات کلیدی محلی به شما کمک می کند در نتایج جستجوی محلی بیشتری ظاهر شوید. این یک استراتژی عالی است که به شما کمک می کند در استراتژی سئوی موبایل خود برتر باشید.

بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای موبایل یک فرایند چندبعدی است که شامل تغییرات طراحی، بهینه‌سازی محتوا، و بررسی عملکرد صفحات در دستگاه‌های موبایل می‌شود. طراحی ریسپانسیو یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای موبایل فرندلی کردن وب‌سایت است. در این نوع طراحی، صفحات وب به طور خودکار به اندازه صفحه‌نمایش دستگاه کاربر تنظیم می‌شوند. این به این معناست که سایت شما می‌تواند در دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی دسکتاپ به‌درستی نمایش داده شود. بهینه‌سازی سایت برای موبایل نه تنها بهبود تجربه کاربری را تضمین می‌کند، بلکه تاثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو دارد.

تفاوت اصلی بین طراحی ریسپانسیو (واکنش‌گرا) و موبایل فرندلی به نحوه‌ی تعامل سایت با دستگاه‌های مختلف برمی‌گردد. یک سایت موبایل فرندلی به گونه‌ای طراحی شده که در همه دستگاه‌ها به‌طور مشابه نمایش داده شود، اما ساختار و اندازه‌ها تغییر نمی‌کنند. برای مثال، اگر سایتی در نسخه دسکتاپ سه ستون داشته باشد، همان سه ستون در موبایل نیز نمایش داده می‌شود، اما در ابعاد کوچک‌تر. این نوع طراحی ممکن است برای کاربران موبایل تجربه کاربری خوبی فراهم نکند، چرا که فونت‌ها و دکمه‌ها کوچک‌تر و استفاده از آن‌ها سخت‌تر است. در مقابل، طراحی ریسپانسیو به‌طور پویا ساختار سایت را بر اساس اندازه صفحه نمایش و نوع دستگاه تغییر می‌دهد. در سایت ریسپانسیو، سه ستون در دسکتاپ ممکن است به یک ستون در موبایل تغییر کند و محتوا و تصاویر به‌طور خودکار تنظیم شوند تا تجربه بهتری برای کاربران موبایل فراهم شود.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/